blingbling.reismee.nl

Bijna in A Coruña

Hoi allemaal, vandaag weer twee weken onderweg na korte stop naar Nederland.


Overzicht: Royan-Lacanau sur l'ocean-Biscarosse plage-Vieux Boucau les Bains-San Sebastian-Bilbao-Laredo-San Vicente de la Barquera-Castiello de Lué-Aronces-Salcedo-Baamonde.


Totaal nu: 3616km, 205:22uur op de fiets, 30.106 hoogte meters.


De trein terug naar Royan was niet echt een succes, vertraging, ontruiming ivm achtergelaten bagage, trein die verviel(!) Uiteindelijk 23:15 op Royan (8:00 Rotterdam vertrokken doel 16:00 aankomst) en toen nog even wandelen omdat er geen taxi meer was.. het is wel eens soepeler gegaan....

Vervolg van de tocht gaat voorspoedig, het weer is lekker en ik ontmoet veel mede fietsers en ook veel Camino de Santiago gangers. Dat maakt het reizen allemaal erg leuk. Gemiddeld maak ik zo 95km per dag, het is maar goed dat heuvels/bergjes die er nu zijn niet aan het begin van de tocht waren. Er zitten best lange klimmetjes tussen...

In San Sebastian met Chris een Amigo uit de tijd van Tarragona afgesproken. Erg leuk om de vriendschap op te halen onder het genot van diverse Pintxos en biertjes. (Wat een lekker eten hebben ze daar) Altijd goed wanneer je op sleeptouw genomen wordt door een local.

In Bilbao was Raymond voor twee dagen overgekomen, lekker de omgeving met een huur auto verkend en in Bilbao wederom Pintxos tijd. Super om ff met zijn tweeën op te trekken.

Ook is het leuk te zien het verschil in fietsen waar iedereen mee onderweg is. Gisteren nog een dame uit Italië op een fiets waar de remmen het niet meer echt van deden.. Ik vroeg me nog af waarom ze zo langzaam afdaalde.... Snel verholpen en levert weer een leuk gesprek op.

De noord kant van España is erg mooi en ook erg groen, het eten is ook weer erg lekker. Het regent hier dus vaak. Iets waar wanneer de tent weer nat in de tas moet ik af en toe wel klaar mee ben.


Vandaag naar A Coruña en morgen naar Santiago de Compostela waar Mirjam met mijn ouders morgen avond aankomen. Lekker een paar dagen met zijn viertjes in het vooruitzicht, ik heb er zin in.

Daarna wordt het alweer Portugal...


Allemaal saludos de España

Frans


Reacties

Reacties

Marjolein

Hoi Frans
Gaaf om dit weer te lezen.
Heb je iets bij je wat je echt niet nodig hebt en wat was je vergeten in te pakken?
Natuurlijk Mirjam maar ik bedoel aan spullen.
Dit vanwege onze inpaklijst ?
Veel ?‍♂️plezier

Sandra

Mooi verhaal weer. Fijne dagen!

Frans Odijk

Hoi Marjolein,
Ik was 1 ding vergeten in het begin en dat was een (afrits) broek voor naast het fietsen.
1 Decathlon fiets lampje (zoeen die je om je stuur vast zet) is voldoende. Ik had/heb nog twee kleine zaklampjes bij maar dat is onzin.
Verder heb ik tijdens mijn stop in Nederland bij de Decathlon shirts van Merino wol gekocht, die raad ik echt aan! Zelfs na een week niet wassen stinken ze nog steeds niet!
Waar je op wint zijn kleren. 1 outfit voor naast het fietsen is voldoende. (Lange of afrits broek, lange mouw shirt, en fleece trui is voldoende. Jas is dezelfde als tijdens het fietsten. )
Ik heb wel in Spanje een extra achterlicht gekocht. Had al een extra gekocht van de Decathlon maar je ziet hier de (race) fietsers allemaal met een langwerpig blinkend achterlicht fietsen overdag wat heel goed werkt. Zo een staat dus bij mij overdag ook aan.
Groet, Frans

Frans Odijk

Nog 1 punt. Ik fiets op sandalen. Geen klik, en die gaan niet stinken en je hoeft ook geen sokken te wassen. Tijdens regen worden schoenen en sokken ook drijf nat maar drogen aanzienlijk langzamer!

jaco

Leuk verhaal Frans!!!

Keep on going!

Cheers Jaco

Dennis

Het gaat lekker zo te zien. Gers hoor. Veel plezier en verder naar t westen wordt t hopelijk/waarschijnlijk zonniger. Kan je lekker kamperen in alléén de binnentent!

Dennis

p.s. Ik heb kliksandalen. Vorige zomer mee op fietsvakantie geweest (>30°C)
Echte aanrader.

Walter

Lekker Frans !
Das op en top genieten, geloof dat ik zomaar met je zou kunnen ruilen. LOL
Benieuwd naar de volgende versie van "Op stap met Frans"

Walter

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!