blingbling.reismee.nl

Vier weken onderweg, het gaat lekker.

Bon jour!


Ik ben nu 4 weken onderweg.

Sinds donderdag fietst Marcel voor 10 dagen een stukje met mij mee. Erg leuk dat hij er is. Jammer dat het Maarten niet lukte om deze periode ook vrij te krijgen, met zijn drieën was het nog leuker geweest.

Overzicht vanaf Valogne: -Barneville Carteret-Granville-le Viviers sur mer-Dinart-Pleneuf val Andre-Paimpol-Morlaix-Brest-Quimper-Locktudy-Pouldu-Carnac sur plage-Muzillac

Totaal tot nu toe: 2011km, 117:07uur, 15.824 hoogte meters. (Jaja de 2000km grens ook gebroken?)

Het blijft jammer dat ik de foto's op deze site niet tot nauwelijks kan uploaden. Dat geeft toch dat stukje extra aan het verhaal. Ik ga het weer proberen maar geef geen garanties. Ook op Facebook post ik wat foto's.

Het blijft leuk om mensen te ontmoeten tijdens het fietsen. De meeste hebben wat te vertellen dan wel zijn onder de indruk van mijn fiets tocht. Zo ook Louise uit Engeland die in Frankrijk woont en 's ochtends bij het ontbijt blij weer Engels te kunnen praten vertelde over haar zoontje van 5 die de volgende dag aan een hernia geopereerd ging worden. Indrukwekkend maar dit ging in 1x door naar de geboorte perikelen van haar zoons waar het wel erg plastisch omschreven werd op de vroege ochtend.

Zo tref je ook de mooiste routes, 60km oud trein spoor pad, lekker door de natuur, onverhard, geen auto's op jou weg, geweldig! Kom je dan uit bij een stad en verlies je de route in de stad bied vaak de VVV uitkomst voor het vervolg. Zo niet in Coutances het bestaan van het fietspad was nieuw voor de dame van de VVV en ik kreeg een beetje de indruk dat het hele fenomeen fietsen an sich nieuw was voor haar, beetje jammer.

Ik maak nog steeds gebruik van hotels, door regen en kou is de animo om te kamperen nog niet heel groot. En soms heb je dan een kamer met een bad..... Whow dat vinden de beentjes wel heel erg lekker, ff genieten.

Ook komt het voor dat je de enige bent in een hotel. Geen probleem, reuze vriendelijke eigenaars die naast een lekkere hap ook nog wel iets lekkers te drinken aanbieden. Tenslotte met zo'n tocht heb je wel een opkikker nodig. Een glaasje en een fles Calvados verschijnt al snel op tafel. "Geen meuk van 42% maar gestookt en 52% het echte gebeuren" hier ben ik toch maar een beetje voorzichtig mee geweest. Maar het werd toch wel gezellig zo...

Het fietsen geeft ook goede eetlust. Een pasta's gevolgd door een pizza is een prima combinatie zo is gebleken?.

Vanaf Brest fietst Marcel een 10 dagen dus mee. Erg fijn dat hij erbij is. Het fietsen met zijn twee en het constante babbelen laat de dag een heel stuk sneller voorbij gaan dan wanneer je in je eentje fietst. S'avonds met zijn tweeën in plaats van je eentje.... Kon nog wel eens zwaar worden wanneer ik weer in mijn eentje verder ga. Leuk is dat we langs locaties, La Torche en Plovan, zijn gefietst waar we in 1989 met de windsurf vacantie zijn geweest. Sweet memories en een gemis aan Ed....

Kortom het gaat allemaal lekker door.

23 april rij ik met Marcel mee terug naar Nederland en laat mijn fiets dan achter tot waar we zijn gekomen. De dag ervoor nemen we de trein terug naar Brest (met Marcel zijn fiets) en na de vakantie met de familie ga ik weer verder tot waar we zijn gekomen.

Iedereen de liefste groetjes en bedankt voor de tips, commentaar en goede wensen.

Frans

Reacties

Reacties

Tiny

Vol bewondering lezen we dit allemaal! Tiny zal voortaan u tegen je zeggen!!Tjonge zoveel kilometers en ook de hoogte in en op de foto's zagen we dat je Caroline en Corne bij je waren. Wat gezellig allemaal. Dit zal je wel heel lang bij blijven! Een echt avontuur. Heel veel groeten en veel succes voor het vervolg, Tiny, ook Loek hoor

Luus

Goed verhaal weer kerel, veel plezier de komende week met Marcel??

Dennis

Goed om te lezen dat het goed gaat allemaal. Over het ontbreken van de EV4-bordjes weet ik helaas ook mee te spreken hihi....Gewoon de zee rechts houden dan maar hè.
Met je zonder klikpedalen !

Edgar

Tof Frans!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!