blingbling.reismee.nl

De tweede week (poging twee)

Hoi, allemaal

Vandaag door de 1000km grens gegaan! (Met welgeteld 1km maar dat doet er niets aan af)

Overzicht: Rue-Dieppe-Fecamp-Le Havre-Lion sur mer-Port en Bessin-Quineville-Valognes

Totaal tot nu: 1001km-56:33hr-5662Hmeters

Het gaat vooruit. Altijd handig... Niets vergeten wanneer je vertrekt. Bij Rue dacht ik na 6km op een mindere weg, oplaadsnoertje, en inderdaad vergeten. Terug en omdat de weg toch niet beviel een andere weg. Maar de verkeerde afslag dus voordat je goed op weg bent heb je al dik 20km lopen prutsen. In Dieppe had ik een erg leuk appartement waar ik de volgende dag maar nog een nacht geboekt heb. Even een dag Dieppe verkennen bij mooi weer. Erg leuk stadje heerlijk dagje en prima restaurantjes.

In Dieppe bij de VVV een prima kaart gekregen met goed aangegeven fietsroute langs de kust. Dat is nog eens fijn fietsen! Leuke weggetjes die je zelf toch niet gemakkelijk vind. De Euro4 fietsroute gaat ook langs de kust maar het ene moment prima aangegeven en het volgende moment geen bordje meer te vinden... Nu krijg ik het idee dat op sommige plekken de bordjes gewoon verwijdert zijn....

Na Le Havre de pont de Normandië over... Er zijn dus nu fietspaden in Frankrijk en die gaan ook tot de voet van de brug... Dan is er een witte streep die het verschil aangeeft tussen fietspad en semi-snelweg... Na 30 meter afgestapt en op het voetgangers pad (niet te veel van voorstellen, IPV een witte streep hier een 15cm hoge afscheiding tussen fiets en voetgangers pad) gaan fietsen. Dit had wel beter ontworpen kunnen worden. Met fietspaden is volgens mij geen land zo ver als Nederland?.

De stranden van D-day / Overlord... Juno beach, het Canadese museum bezocht. Erg indrukwekkend. Bij Arromanches liggen nog veel Caissons voor de kust en de Amerikaanse begraafplaats bij Omaha beach is erg groot. Rondlopend maakt dat wel wat los het raakt je en de tranen zijn erg dichtbij wanneer je al die kruizen ziet.... Fijn wel dat voor de fietser met zijn hele hebben en houden op de ene plek een oplossing wordt gevonden om de fiets te stallen terwijl de andere locatie alleen een "non-is niet mogelijk we begrijpen dat u de fiets met tassen niet achter wilt laten maar het moet". Terwijl er gewezen wordt op het dieven gilde...

Het weer is de laatste dagen prima. Ik fiets in een T-shirt met lange mouwen en draag een windbreker gilletje erover. Vandaag was andere koek. Voor het eerst mijn regenbroek aan. Jas en broek zijn prima jammer alleen dat de broek tijdens het fietsen wat kort is waardoor je schoenen vol lopen... Niet lekker bij 9 graden maar komt allemaal goed, in Cherbourg is vast een lekker hotel om te drogen.... Helaas, de booking was dubbel en heel Cherbourg was vol geboekt.. net wanneer je eigenlijk even niet verder wilt toch nog even anderhalf uur door om, en niet op je route een hotel te vinden en ook nog eens hemelsbreed heel dichtbij het vertrekpunt van vandaag te eindigen (15km)... Prima (bijna) rondje van bijna 90km door de regen gefietst vandaag?.

Ik heb nog niet gecampeerd maar vermoed dat dat niet lang meer gaat duren. De fiets bevalt prima. (Afkloppen) nog geen lekke band. Zelfs vandaag met een Google route naar het uiteindelijke hotel wat af en toe meer een Mtb route leek.

Leuk weer alle reacties te lezen van oude en nieuwe volgers! Het eten is hier langs de kust super! Veel vis en wat er al niet meer uit de zee gevist wordt.?

Zie ook de foto's.

Liefs Frans.

Reacties

Reacties

Caroline

Hoi Frans, Leuk om op deze manier een beetje met je mee te reizen! Lijkt me een heerlijk idee..dat je 's ochtends wakker wordt zonder volgeplande agenda en gewoon op pad gaat.. En dat je dan 's avonds kunt nagenieten van avonturen die je van te voren niet had kunnen verzinnen... Enjoy!

Sandra

Wow! 1000 km! Prestatie hoor! Plezier nog! ??voor veel mooi (droog) weer! X

RonaldK

Hoi Frans,
Leuk verslag! Ik kijk uit naar de volgende.

Marjolein

Gefeliciteerd met de eerste 1000 km
Mooie herkenbare omgeving en tja de bordjes langs de fietsroute wat durf ik hier te zeggen. Laat ik het zo doen: er zijn mensen die ze verzamelen....(in nederland zijn ze vaak met borgschroeven vast gezet)
Succes verder en blijf genieten!
Dikke knuf

Marcel

Ha Frans,

Mooi man, 1000 km. Wegknallen die meters zodat we wellicht samen de 2000 km gaan slechten. Plezier en bedenk dat na een regenachtige dag de oesters en een vissoepje nog beter smaken dan na een zonnige dag. Toch?

Mirjam

Leuk verslag en leuk om de samenvatting door te lezen van je dagelijkse verslag aan de telefoon. Blijf lekker genieten!
Kus!

Niek

Bijna dagelijks kijk ik of je weer een nieuwe verhaal of foto's hebt geplaatst, of dat je misschien al een live track & trace link op de Kaart hebt toegevoegd..
Ik ben toch wel een beetje jaloers op de manier waarop jij zo'n avontuur aan gaat en het gewoon doet!
Blijft leuk om je te volgen! Veel plezier!

Loes

Ja, indrukwekkend al die witte kruizen. Ik heb er ook een aantal gezien in de buurt van Bayeux en pont st Michel. Kom je ineens langs zo'n mmoi weggetje anonieme begraafplaatsen tegen. Maar, je gaat fijn zuidelijker nu toch? Lekker kamperen en niet koken! Geniet en blijf gezond!!

Corné

Ik snap dat je je oplaadsnoertje bent vergeten. Die tip hadden de kinderen van juf Caroline je volgens mij nog niet meegegeven ... terwijl ik echt dacht dat ze nou toch alles wel hadden gecovered. Anyway, Bretagne lonkt. Schijnt ook mooi te zijn. Ben erg benieuwd wanneer je in de buurt van Quimper komt.

Tessa

Erg leuk om je verhalen te lezen! Mooie omgeving hè! Veel plezier in Bretagne.

Bart

Hey Frans. Goed bezig Kerel. Geniet van de Franse kust....en het lekkere eten. Kijk uit naar de volgende verhalen. Groeten uit het Parijse.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!